اقدامات جدید برای ارتقاء سطح آموزش برنامه سازان رادیو

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با هدف ارتقاء سطح دانش و توان علمی جشنواره بین المللی رادیو ، فرآیند آموزش در سه مقطع مشخص برنامه ریزی شد.

 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو ، احمد مهدوی با بیان نقش راهبردی آموزش در راستای ارتقا سطح دانش برنامه سازان رادیویی گفت : با توجه به حضور فرهیختگان ارزشمند و طراز اول دانشگاهی در کمیته آموزش ،تمام تصمیمات از سوی این کمیته اتخاذ شده است . این در حالی است که همواره آموزش یکی از ارکان مهم و اثر گذار برای رسیدن به سطح طراز مطلوب و همچنین افزایش رشد کیفی و کمی بوده است. بر این اساس و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد در پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو برنامه های آموزشی را به صورت شیوه ای کاملا نو و جدید ارائه نماییم.
وی با اشاره به سطح بندی های صورت گرفته در خصوص ارائه محتوی آموزشی افزود: پیرو برگزاری جلسات متعدد با اعضا فرهیخته کمیته آموزش تصمیم گرفته شد که مباحث آموزشی در سه مقطع مختلف زمانی اجرایی شود که این نحوه سطح بندی روشی کاملا نو ، خلاقانه و با رویکردی متفاوت از ادوار پیشین خواهد بود. بر این اساس دوره های آموزشی قبل، حین و بعد از جشنواره بین المللی رادیو به صورت کاملا ویژه و با شیوه های جدید ارایه می شود.
مهدوی ضمن بیان اینکه برنامه ریزی های مستمری برای هر مقطع تدوین شده است گفت: قبل از برگزاری جشنواره ، پنل های مختلف آموزشی با حضور اساتید مطرح اجرا می شود.این روند تا زمان برگزاری جشنواره و طبق جداول مشخص ادامه می باید. در مقطع دوم که در حین زمان برگزاری جشنواره بین المللی رادیو است، صاحبان آثار برگزیده طی ادوار قبلی، درباره تکنیک و روش های آثار تولیدی خودشان صحبت می کنند. این جلسات مجری مشخصی دارد که به صورت کارگاه تشکیل می شود. ضمن اینکه از مهمانان خارجی که به لحاظ علمی دارای مرتبه بالایی هستند نیز دعوت می شود تا تجربیات خود را مطرح و آنها را منتقل نمایند. مرحله سوم که دوره پس از جشنواره را شامل می شود، اعضای هئیت های انتخاب و داوری در جمع برنامه سازان ؛ دلایل، ویژگی ها و شاخص های برنامه های منتخب را تشریح ،تحلیل و توضیح می دهند تا جنبه آموزشی بیش از هر زمانی برای برنامه سازان پدیدار شود .این گونه جلسات که برای اولین بار اجرا می شود از ویژگی خاصی برخوردار است که در آن ترکیبی از اعضا کمیته آموزش، برنامه سازان مجرب و اساتید مرتبط و برجسته دانشگاه که در سوابق خود برنامه سازی، مدیریت و سیاستگذار بوده اند و با دغغدغه ها و محدودیت ها آشنا هستند تشکیل می شود.

 

©2024 IRIB All Rights Reserved | کلیه حقوق برای صدای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است ۱۳۹۸©