استاد شهرستانی: کشف استعداهای جوان، هدف مهم جشنواره رادیو

چاپ
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

داور چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو گفت: جشنواره رادیو می تواند با شناخت ایده‌های نو سطح برنامه‌سازی را ارتقا دهد و کشف استعدادهای جوان و خلاق از دیگر پیامدهای این نوع جشنواره‌هاست.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس صدا، میکاییل شهرستانی بیان کرد: این جشنواره می‌تواند فرصتی برای کشف استعدادها و ارتقا سطح کیفی برنامه ها باشد.
وی با انتقاد از بخش‌بندی جشنواره گفت: برگزاری جشنواره رادیو با همه محاسنی که دارد اما خالی از اشکال هم نبود. امیدوارم این اشکالات در دوره‌های بعدی مرتفع شود. به طور مثال یکی از اشکالات جشنواره در بخش‌بندی ارسال آثار و سپس انتخاب مقدماتی شکل گرفت. بخش‌ها به درستی تفکیک نشدند. اگر آثار سه دقیقه‌ای و مستمر جدا می‌شد و بخش‌های کوتاه، خیلی کوتاه‌، چند قسمتی و ترکیبی را طراحی کرد، خوب می‌شد.
شهرستانی ادامه داد: یکی از تغییراتی که در دوره‌های بعدی باید لحاظ شود وجود یک صدابردار در گروه داوری است. در این دوره جای یک صدابردار میان داوران بسیارخالی بود.
این کارگردان تئاتر، رادیو و تلویزیون در ادامه یادآور شد: بی‌تردید برگزاری جشنواره می‌تواند در افکار، خلاقیت و ایده‌پردازی موثر باشد. کشف استعدادهای جوان، خلاق و ارتقای سطح برنامه‌سازی می‌تواند از پیامدهای مثبت این جشنواره باشد.
میکاییل شهرستانی با اشاره به اهمیت برگزاری این دست جشنواره‌ها برای بهبود کیفیت برنامه‌سازی گفت: امیدوارم در دوره‌های بعدی طراحان و مشاوران با مشاوره بهینه به کیفیت بخش‌های متنوع جشنواره اهمیت بیشتری دهند و افزایش کیفیت را در دستورکار قرار دهند.
داور چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو افزود: پیشنهاد می‌کنم عوامل تولید برنامه‌سازی از جمله تهیه‌کننده، نویسنده، مشاور، گوینده، بازیگر و مدیر با بررسی افکار عمومی و طرح بهترین اثرشان به جشنواره، در سطح بالاتری وارد جشن فرهنگی رادیو شوند. آثار نیز در چند مرحله و باحوصله گزینش شود و برگزیدگان‌ بدون جانبداری از فرد، گروه و شبکه خاص انتخاب شود.
شهرستانی در پایان اضافه کرد: به هر حال خانه اول من رادیو بوده است. شاید به زعم برخی‌ها تئاتر خانه اول من است اما به‌طور همزمان با یکی دو سال تفاوت، تئاتر و رادیو را با هم شروع کردم، درسش را خواندم و تعلیم دیدم. اکنون همان‌قدر که تئاتر برایم عزیز است، رادیو هم برایم عزیز و محترم است، دلم می‌خواهد که رشد و درخشش روزافزون آن را شاهد باشم.
میکاییل شهرستانی، کارگردان، طراح صحنه تئاتر، مدرس بازیگری و بازیگر تلویزیون، سینما، تئاتر و رادیو، فارغ‌التحصیل مدرسه‌ عالی «بازیگری صدا و سیما» است.