جشنواره فرصتی برای تعامل بین نسلی در رادیو است

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دکتر لبیبی،مدیرکل سابق پژوهش های رادیو:جشنواره را ایجاد فرصت و فضایی رقابتی بین برنامه سازان دانست تا حاصل تلاش خود را ببینند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، محمد مهدی لبیبی گفت: از گذشته های دور و از زمانی که رادیو به عنوان یک رسانه جدید در بین مردم تجربه شد، پدیده ای به عنوان جشنواره رادیو نداشتیم. از سال 1379 و معاونت وقت رادیو یعنی دکتر خجسته تصمیم گرفته شد چنین جشنواره ای راه اندازی شود، این جشنواره چند هدف را همزمان دنبال می کرد. یک هدف این بود که فضای رقابتی بین همکاران ایجاد کند و برنامه سازان فرصتی داشته باشند تا برنامه هایشان را ارائه کنند و حاصل زحماتشان را ببینند.
موسس رادیو سلامت افزود: دومین ویژگی جشنواره رادیو این بود که بین شبکه های مختلف رقابت ایجاد می کرد. هر شبکه اهداف خاص خود را دارد و ما نمی توانیم بری مثال رادیو پیام را با رادیو سلامت مقایسه کنیم، اما جشنواره درعین حال در ساختار برنامه سازی و تولید برنامه ها و تنوع برنامه سازی ها رقابت سازنده ایجاد می کرد. در کنار این موارد آنچه که بسیار مهم بود تکریم همکاران بود. همکاران دیده می شدند. کسانی که زحمت می کشند باید جایی باشد که احساس کنند حاصل تلاش هایشان دیده شده و مورد تقدیر قرار گرفته است.
لبیبی گفت: تبادل تجربیات یکی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره رادیو است. افرادی با سوابق طولانی تهیه کنندگی یا گویندگی و ... در این جشنواره حضور می یابند. افراد تازه کار هم البته حضور دارند. این افراد سر پر شور و شوقی دارند اما ممکن است تجربه چندانی نداشته باشند.در کنار یکدیگر قرار گرفتن دو نسل رادیویی بسیارمثبت است و برکات بسیاری دارد. انتقال تجربیات و تعامل بین این دو نسل از برکات جشنواره رادیو است. این ارزشمند است و می تواند در ارتقای برنامه های رادیوی موثر باشد.
موسس رادیو اقتصاد بیان کرد: درکل جشنواره رادیو را جشنواره ای چند منظوره می دانم که می تواند بسیار مفید باشد. این جشنواره چندین هدف را همزمان می تواند دنبال کند. بعد از این جشنواره همیشه شاهد کیفیت برنامه ها و روحیه بهتر در همکاران و شاهد بالا رفتن انگیزه ها بوده ایم.
لبیبی در خصوص سختی ها و نکات مثبت کار در رادیو توضیح داد: رادیو بسیار محیط صمیمی دارد و برخلاف دیگر محیط های اداری بچه های رادیو به سرعت با یکدیگر رفیق و صمیمی می شوند. همه افرادی که سال هاست از رادیو رفته اند هم این ادعا را تایید می کنند. جو و فضای صمیمانه ای که در رادیو می بینیم به دلیل حضور دائمی بچه ها و انجام کارهای تیمی و گروهی است.
وی همچنین گفت: یکی از سختی های کار در رادیو این است که رادیو رسانه ای 24 ساعته است و تعطیلی ندارد و در مناسبت ها کارش بیشتر می شود.رادیو رسانه ای بروز و لحظه ای است و فرصتی برای این نیست که افراد بگویند بنشینیم برنامه ریزی های طولانی مدت بکنیم.ممکن است اتفاقاتی مثل سیل پیش بیاید و انتظار از رادیو این است که بلافاصله وارد عمل شود و در این زمینه اطلاع رسانی کند و زوایای مختلف موضوع را بررسی کند. این مقداری سخت است اما برکات و نتایج بسیاری برای جامعه دارد.
مدیرکل سابق پژوهش های رادیو در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن جشنواره دارید گفت: در یک دورانی که جشنواره شروع شد تجربه ای در این زمینه نبود و هرچه پیشتر رفت جشنواره پربارتر شد. به خصوص زمانی که اجلاس جهانی صدا به آن اضافه شد مکمل جشنواره رادیو شد و سطح برنامه ها بالاتر رفت. در دوره کوتاهی جشنواره رادیو را نداشتیم اما خوشحالم که دکتر شاه آبادی تصمیم بر برگزاری دوباره جشنواره گرفتند. خیلی هم نیاز نیست برخلاف تصور برخی از افراد برای برگزاری جشنواره رادیو هزینه های سنگین کنیم. پیشنهاد من این است که در جشنواره از همه تفکرها و طیف ها و انگیزه ها و نوآوری ها در جشنواره استقبال کنیم. به افرادی میدان بدهیم که شاید در حالت عادی فرصتی برای عرضه خود نداشته باشند. اگر حرفی با پیشنهادی دارند ارائه کنند.از پیشنهادات تازه افراد استقبال کنیم.

©2024 IRIB All Rights Reserved | کلیه حقوق برای صدای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است ۱۳۹۸©