سیر تا پیاز افتتاحیه جشنواره بین المللی رادیو

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مسئول برگزاری افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو از اجرای برنامه هایی شاد در مراسم افتتاحیه جشنواره خبر داد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، محمدجعفر محمدزاده گفت: مراسم افتتاحیه دوشنبه ۲ اردیبهشت از 9 صبح در ساختمان شهدای رادیو آغاز می شود و تا چهار ساعت طول خواهد کشید.
وی گفت: رادیو رسانه شنیداری است و استودیوها خانه همیشگی خانواده رادیو بوده و هست، حتی مخاطبان هم رادیو را در فضای استودیو تصور می کنند از این رو این مراسم در استودیو شماره یک که بزرگترین استودیوی ساختمان شهدا است برگزار می شود.
مدیر رادیو ایران ادامه داد: از آنجایی که مهمانان زیادی در مراسم افتتاحیه حضور دارند فضایی را نیز در استودیو شماره هشت در نظر گرفته ایم تا علاقه مندان از طریق ویدئو کنفرانس به صورت همزمان مراسم را دنبال کنند.
محمدزاده درباره طراحی صحنه و دکور مراسم افتتاحیه گفت: در فضای استودیو دکور خاصی نخواهیم داشت یعنی ساخت وساز چوبی و حجمی وجود ندارد و فضای استودیو و اجزای رادیویی اش مناسب ترین شکل برای دکور مراسم خواهد بود در حقیقت ما با دکوری مواجه هستیم که طراحی خاص خود را که فضای رادیو است، دارد.
مسئول برگزاری افتتاحیه با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای موسیقی و اجرا در مراسم افتتاحیه طراحی شده است، درباره برنامه‌های ویژه مراسم افتتاحیه گفت: ویدئو‌هایی که برای پخش در این مراسم در نظر گرفته شده متنوع هستند و بخشی از آن مربوط به روند برگزاری جشنواره است. ویدئو‌هایی هم درباره هیئت انتخاب و داوران در حال تهیه است که متفاوت و خاص هستند. همه این ویدئو‌ها با الهام از پیام جشنواره تولید می شوند.
او افزود: علاوه بر اجرای یک گروه موسیقی ایرانی، اجرای برپاخند (استند آپ کمدی) نیز در مراسم افتتاحیه داریم که فضای شادی را به مراسم منتقل خواهد کرد.
محمدزاده با اشاره به تقدیر از برگزیدگان اجلاس جهانی صدا در مراسم افتتاحیه گفت: در بخشی از مراسم افتتاحیه دبیر جهانی صدا صحبت خواهد کرد و گزارشی از روند اجلاس ششم ارائه خواهد شد.
مسئول برگزاری افتتاحیه جشنواره چهاردهم رادیو با اشاره به حضور مهمانان خارجی در مراسم افتتاحیه تصریح کرد: فضای مناسبی برای حضور مهمانان خارجی تدارک دیده ایم و امکان ترجمه بخش های مختلف برنامه برای آنها فراهم شده است.
وی درباره دلیل انتخاب تهران به عنوان محل برپایی جشنواره گفت: ما خیلی درباره محل برگزاری جشنواره تامل کردیم. هرچند این جشنواره در دوره های قبل در زیباکنار برگزار شده بود اما به دلیل صرفه جویی در هزینه ها معاونت صدا تصمیم گرفت جشنواره چهاردهم در تهران و ساختمان شهدای رادیو برگزار شود.
محمدزاده در پایان با تاکید بر تلاش همکارانش برای برپایی مناسب و تاثیرگذار مراسم افتتاحیه افزود: تلاش ما بر این است که برنامه ها رنگ و بوی رادیویی داشته باشد و با کمک جلوه های بصری این فضا را طراحی کرده ایم و امیدواریم آرامش خوبی برای همه مهمانان فراهم گردد و مراسم افتتاحیه با نهایت کیفیت برگزار شود.

©2024 IRIB All Rights Reserved | کلیه حقوق برای صدای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است ۱۳۹۸©